mellan vakna & somna

Linjen

Kategori: Diverse

Igår blev jag hastigt och inte så lustigt ombedd att vara linjedomare i herrarnas reservlagsmatch. Jag gick med på att ta en flagga under förutsättningarna att jag bara skulle vinka när bollen var ute. Det är inte så komplicerat och till och med jag lyckas oftast vinka åt rätt håll. Jag som alltså inte har någon domarutbildning överhuvudtaget. Utöver att jag ganska ofta skäller på domaren då.

Lagom tills det är dags att marschera in är min träning slut och jag ansluter till det mastiga domarteamet. Ve och fasa. Jag ser vem det är som är huvuddomare och är beredd att fejka ett benbrott för att komma därifrån. Domaren som jag verkligen inte klarar av. Och som för den delen inte klarar av mig heller. Hurra. Han inleder med att säga till mig att inte gnälla på honom nu, eftersom vi ju är ett team i denna matchen. Puh.

Som lite extra grädde på moset vill han också att jag ska vinka offside. Det är betydligt svårare och svettigare än att bara vifta lite när bollen rullar ut över linjen. Helst när den nya offsideregeln kan få den lugnaste back eller forward att bli skogstokig. Kul. Så jag viftade lite och blev inte hängd i alla fall.

Det mest plågsamma var dock inte löpningarna längs kanten utan minglet med huvuddomaren i paus. Tänk er ett litet litet domarrum där två personer som inte tål varandra sitter och försöker konversera... oh well.

=)

Kommentarer

  • Lina säger:

    Usch jag vet han är hemsk, men du fixade linjen kanon:)

    2008-06-12 | 15:31:42
  • Patrik säger:

    Var det Anckarcrona?

    2008-06-12 | 22:56:10
    Bloggadress: http://pudding.blogg.se/

Kommentera inlägget här: