mellan vakna & somna

Utmanad

Kategori: Diverse

Det här känns som en bra lunchaktivitet.
Bästa Ann har utmanat mig.

Regler:
-Posta reglerna först.
- Svara på alla frågor.
- Skicka vidare utmaningen till 6 andra bloggare. (Återstår att se om jag kan få fram så många bloggar...)
- När du postat dina svar, berätta det för den som utmanade dig!

Fem saker som fanns på din att-göra-lista-idag?
- Komma upp ur sängen och in i duschen innan darling kom hem från jobbet.
- Hitta en bild på ett vindkraftverk, alternativ leta upp ett vindkraftverk och ta en egen bild.
- Skriva en text om hemtjänst till en annons. Oh vilket glamoröst jobb jag har...
- Säga grattis till 25-åringen Hanna.
- Gå på Allsång i Hoglands Park, om vädret tillåter och picknicken är god.

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Oj. För tio år sedan var jag 15 år. Det var sommarlov mellan åttan och nian, om jag räknar rätt nu. Skolavslutningen firades på Sweden Rock Festival, eller snarare i en stuga strax utanför området. Jag körde moppe, som stannade om man inte gasade. Så jag gasade för fullt mest hela tiden. Moppen var med om en olycka redan dagen efter jag fyllt 15. Dock med min kusin bakom styret och inte jag. Så kusinen hoppade på kryckor halva den sommaren. Jag hängde med kompisarna på stranden, spanade på grabbar och hittade med största sannolikhet på en del bus.

Ställen du bott på?
Jag är född och uppväxt i Sölvesborg. Flyttade därifrån till Nybro när jag var 19 för att plugga i Kalmar. Efter ett halvårs pendlande hittade vi, Ann och jag, en lägenhet i Kalmar. 2,5 år senare åkte jag till Guatemala och bodde där i drygt tv å månader. Efter det blev det ett kort stopp i Sölvesborg igen innan jag styrde kosan mot Karlskrona där jag bor sedan dess.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
- Resa, resa och resa.
- Köpa mig ett fint gammalt hus, renovera det och...
-... ta ledigt från jobbet så att jag kunde pyssla i trädgården och bara vara,
- Ge mina föräldrar en stor slant så att de inte behövde jobba så värst mycket mer.
- Pimpa upp darlings Red Danger =)

Personer jag skulle vilja veta mer om?
De allra flesta i min omgivning. Man kan ju nästan inte veta för mycket om folk, helst inte om man som jag är nyfiken på det mesta.

Jag skickar denna utmaning vidare till:
Malin K, Petra, Jessica, Jessica, Malin H, Anna P

Kommentarer

  • Ann säger:

    Så du känner Jessica som vann vår EM-bild-tävling! Fan vad världen är liten alltså. Haha!

    2008-07-08 | 19:49:01
  • Sara säger:

    =) jag vet! helt galet! hon har spelat lite fotboll hos oss här innan hon fick moa, efter moa och innan hon flyttade ner till skåne igen.

    2008-07-09 | 07:54:29

Kommentera inlägget här: