mellan vakna & somna

Sömnlöst

Kategori: Diverse

En sömnlös natt kommer lastad.
Med vadå?
Frustration.

Hur är det möjligt att man är pigg som en lärka 02.13?

En sömnlös natt leder till ont i magen. Min mage är tydligen väldigt känslig för det där. Under natten så är jag mitt inne i en härlig ond cirkel som cirkulerar ungefär såhär:

- jag kan inte sova.
- ju senare det blir desto mer stressad blir jag över att jag inte sover.
- när jag blir stressad börjar magen krångla.
- så fort magen börjar kännas minsta lilla får jag lätt panik.
- kramp i magen.
- det går inte att sova när man har kramp i magen.
- jag kan inte sova.

Visst låter det underbart? Det som är mest irriterande av allt är att det sitter så väldigt mycket i huvudet och att jag inte riktigt vet vad jag ska göra åt det.

Inatt försökte jag till och med lära mig spela poker, men inte ens det gjorde mig det minsta sömnig...

Kommentarer

  • Petra säger:

    Jag vet exakt vad du pratar om, har varit med om samma sak. Jag vet att det är svårt, men försök att tänka på annat. Eller tänk inte alls. När magen väl börjar brukar det bli en ond cirkel. Om du e stressad kanske det är någon form av stresshantering du behöver? Det hjälpte för mig! En svår nät att knäcka men jag hoppas det går över!

    2008-07-09 | 09:58:32
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här: