mellan vakna & somna

Intervallsömn

Kategori: Diverse

Hur trött är man efter att ha sovit ungefär två timmar?
Riktigt jäkla trött.

Just så trött var jag igår kväll och tänkte att det där med att somna blir ju en enkel sak. Jo tjena. Det är som att jag sover, fast ändå inte. Ögonen är stängda, sömnkänslan finns där men jag registrerar ändå alla ljud och rörelser runt omkring. Det slutade med att jag kröp ner i soffan hos darling och tittade när han spelade bort pengar på poker. Sedan blev det ett slags intervallsovande resten av natten.

Kan det vara så att jag plötsligt börjat sova väldigt lätt? Det är ju inte riktigt likt mig som har kunnat somna samtidigt som pappa byggt ihop ett skrivbord bredvid sängen.

Magen mår i alla fall bättre idag, och fattas bara annat. Idag är det ju sju. Sju månader. Fina sju månader.

=)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: