mellan vakna & somna

Ugnslucka

Kategori: Diverse

Det blev inget brudklänningsletande för mig igår. Det är lite svårt när affärerna inte har öppet som vi vill. Så syrran fick leta på egen hand, ja inte helt själv förstås - men utan mig. Dessutom så lyckades hon ju hitta en. Bra kan tyckas, men det finns gigantisk risk att jag nu inte får se skapelsen förrän den 5 april.

Tog en lugn lördagskväll igår. Lite lätt sliten från firandet av bästAnn.
Så det blev matlagning på hög nivå med lite mer dramatik än man önskar sig. Skulle kika på potatisarna i ugnen när jag plötsligt får främre delen av ugnsluckan i handen... Lite lätt märklig känsla.

Fram med skruvmejsel och grejer. Mitt i försöken att sätta dit luckan igen så blir spisen framtung och tycker det är en bra idé att välta. Vi tyckte det var en sådär bra idé, så den fick bara välta halvvägs. Såsen som stod på spisen blev till ett halt hav på köksgolvet. Det var mest bara tur att den inte hunnit börja koka...

Värsta smarriga maten blev det i alla fall. 
 
=)

Nu är det söndag och jag och M ska träffa Tristan idag. Woho.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: