mellan vakna & somna

Det lackar mot jul

Kategori: Diverse

Så för att komma i stämning ska jag och Mallan idag debutera som lackare. Det kan bli brännskador. Det kan bli brinnande julklappar. Men förhoppningsvis blir det bara juligt och fina paket.

Jag har i runda slängar.... en, två, tre.... sju julklappar kvar att köpa. Av dessa sju är två inte ens påhittade än. Men den välbekanta julstressen lyser med sin frånvaro tack och lov. I alla fall på julklappsfronten. På jobbfronten var det igår som att alla kommit på att det visst bara var en vecka kvar till jul.... Hur kan det komma som en överraskning varje år?

För övrigt fick knappt ens ner alla julkorten i den där påsen och sedan var det ju nästintill omöjligt att få ner påsen i lådan. Men efter lite mosande gick det och enligt rapporter från brevbäraren har i alla fall några av korten överlevt.

Jag återkommer med rapport om eventuella lackskador...

:)

Kommentarer

  • Syster säger:

    Det är inte alla som får så goda julkort som vi... Tackar! Mycket uppskatat av samtliga godisgrisar!

    2008-12-18 | 22:41:17
  • Darlings "mamma" säger:

    Va jag blev glad, du är ju för go. Glatt överraskad med ett leende på läpparna stegade jag upp för backen, längtande till kvällen då jag skulle njuta av dessa läckerheter. Mums mums va välmående jag blev.

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

    2008-12-19 | 00:31:49
    Bloggadress: http://gmunsterlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här: