mellan vakna & somna

Bröllopsvals

Kategori: Diverse

Det var när Bröllopsvals i hagen sjöngs av brudgummens bror som mina tårar började trilla. Jag som trodde jag skulle klara mig. Men kan man annat än snyfta när det dyker upp en sån här klockren text:

Det klämtar en klocka runt våra hus,
en lördag i juni, en dag fylld av ljus.
Det skvallras en del bland flickorna,
det blir blommor uti håret.
Desto lugnare bland pojkarna,
för det ordnar sig ju det där.

Det är dig jag har kär, det är dig jag vill ha,
bara du gör mig lycklig att ge och att ta.
Bara du kan få mig att skratta
åt just ingenting, åt just ingenting.
Bara du kan trösta när gråten
trycker på innanför.

Kom bara kom, låt oss dansa en vals.
Om du inte kan, det gör ingenting alls.
Såvitt jag förstår så ska det gå bra
att dansa en vals, nu när du har sagt ja.

Klockan har slagit att nu är det klart,
ringar har bytts mellan var part.
Någon torkar en tår från kinden,
nån som lovat att inte gråta.
Men under den tår som rinner
finns ett leende och ett skratt.

Idag har jag druckit ur ditt kärlekskrus,
det smakar mig väl och behagligt dess rus.
Jag tänker på vilken tur det var att du såg mig, att jag såg dig.
För du gav mig kraft att sjunga
och att dansa en vals för två.
             
Kom bara kom, låt oss dansa en vals.
Om du inte kan, det gör ingenting alls.
Såvitt jag förstår så ska det gå bra
att dansa en vals, nu när du har sagt ja.

Ikväll är det fest,
ja, lita på det var gäst.
Så kom bara kom,
kom och ta en svängom
med bruden och sjung hennes sång.

Kom bara kom, låt oss dansa en vals.
Om du inte kan, det gör ingenting alls.
Såvitt jag förstår så ska det gå bra
att dansa en vals, nu när du har sagt ja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: