mellan vakna & somna

Snooze

Kategori: Diverse

Igår stod städning på schemat. Jag gick in i väggen vid halv åtta men tog ett nytt tag efter Sjukhuset och har nu faktiskt en riktigt fräsch lägenhet. Ryggen gjorde ont som ett hvete hela kvällen. Fast mer ont träningsvärk än kotan ligger fel ont.

Idag ska det i alla fall sättas igång med de där övningarna. Ska bara fundera på om mitt gummibandsköp är ett bra köp eller ett idiotiskt köp.

Imorse var jag typ dödligt trött. Tvingade darling upp ur sängen strax efter sex och sov sedan vidare till kvart över sju när klockan ringde första gången. Varje kväll har jag föreställningen om att jag ska stiga upp kvart över sju, äta ordentlig frukost och komma till jobbet tidigt. När morgonen kommer är den föreställningen som bortblåst. Förut stängde jag av klockan och steg upp. Nu har jag upptäckt snoozeknappen. Idag gick det så långt att jag ställde om klockan. 07.35 är försent att stiga upp om man vill hinna göra saker som havregrynsgröt och frisyr. Så idag är jag hungrig och ser ut som ett troll.

Yeah!

Någon som har tips på hur man gör för att bli pigg på morgonen?

=)

Kommentarer

  • Patrik säger:

    Skaffa en bra tv i sovrummet då kan man fixa allt innan tv programmen som börjar typ21 sen lägger man sig i sängen o kollar istället för i soffan för när man väl e så där härligt trött så ska man störa slöheten med att stiga ur soffan småfixa sig o sen lägga sig då tar det ju en stund o somna det e mitt bästa tips

    2008-04-16 | 11:07:36
  • Petra säger:

    I morse precis när jag vaknat till och skulle lägga mig tillrätta så började klockan att tjuta. Hur kul är det på en skala. hade varit härligare att ligga kvar och mysa med darling än att gå upp i ottan, men det är väl bara att bita i äpplet! Vem fasen bestämde att man skulle börja jobba så sjukligt tidigt?

    2008-04-16 | 11:42:22
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se
  • jess säger:

    en bra signal på väckarklockan är det bästa. så man inte vaknar med ett skrik för att det låter så mkt. en lugn skön melodi så man vaknar lite skönt. då är det myyyycket lättare att ta sig upp direkt.

    2008-04-16 | 13:04:32
    Bloggadress: http://fialin.blogg.se
  • Ellan säger:

    Nej nej. En väckarklocka med radio bredvid sängen som man kan snooza och vakna lugnt med. Sen ett alarm i annat rum som man måste GÅ UPP för att stänga av. Och då e man liksom redan halvvägs till duschen.

    2008-04-16 | 18:25:57

Kommentera inlägget här: