mellan vakna & somna

Marinerad

Kategori: Diverse

Igår var det min tur att stå för matlagningen och i sann snålveckaanda lagade jag mat på saker som fanns hemma. Det blev succé.

Hittade tre smarriga köttbitar i frysen.
Där fann jag även en burk sås från mamma.
I kylskåpet låg potatisar och väntade.

Potatisarna blev hur goda som helst. Skivade dem i tjocka skivor, spred ut dem på en plåt, på med salt, peppar och olja, in i ugnen på 210 grader tills de fått lite färg.

Såsen blir ju automatiskt god när mamma gjort den.

Köttbitarna blev monstergoda. Gjorde egen marinad lite på känn:
- Japansk soya
- Olja
- Pressad vitlöksklyfta
- Honung
- Salt
- Svartpeppar
- Ett uns Allroundkrydda
- Torkad chilifrukt från Thailand eller nåt (totalt livsfarligt stark enligt mamma...)

Hett tips till grillsäsongen! Mängden av varje är lite oklart, jag improviserade friskt.

=)

Kommentarer

  • Karro säger:

    Det låter ju inte som någon snålveckamat.

    2008-04-24 | 09:38:53
  • Sara säger:

    Nej jag vet! =) Gjorde värsta fynden i frysen ju!

    2008-04-24 | 10:24:34
    Bloggadress: http://sarasaras.blogg.se

Kommentera inlägget här: