mellan vakna & somna

Lördag

Kategori: Diverse

Nu är det helg. Ljuvligt.
Inledde helgen med att igår fira Mallanbrallans födelsedag. Grillat och tårta och grejer. Himla mysigt.

Idag var det dags för årets första grästräning. Jag vet inte om det är minnet som spelar mig spratt, men jag hade i alla fall föreställningen att det är mer eller mindre lag på att det är fint väder när man har gräspremiär. Icke. Ösregn och fem ynka grader. Under hela dagen var det även arbetsdag på IP. Så nu är planen redo för vår premiär på fredag och klubbstugan är sannerligen skrubbad från golv till tak. Det är helt klart en speciell förening, speciell bra alltså. Helt tosigt och galet och alldeles underbart.

Kvällen har tillbringats med att titta på när grabbarna spelat Nintendo. Hyfsat mycket nostalgi där. Kommer ihåg hur jag, Mia o hennes lillebror satt på ovanvåningen hos dem på Lingonstigen och fick fyrkantiga ögon.

Nu laddar jag för morgondagens träningsmatch med en sällsynt lugn lördagskväll. Helt på egen hand dessutom eftersom darling är på nintendofest. =)

Match imorn alltså. Första på gräs. Sista träningsmatchen. Jag ska spela innermittfält. Well, well och well.

Kommentarer

  • Patrik säger:

    Som en kalv på grönbete. Allt är bättre IRL. Umgänge, saker på katter och gräs.

    2008-04-14 | 03:14:35
    Bloggadress: http://pudding.blogg.se

Kommentera inlägget här: