mellan vakna & somna

Livskunskap

Kategori: Diverse

Jag mötte en full man i trappan, eller full är nästan en underdrift, aspackad passar bättre. Han gick på insidan, den smala sidan, i den svängda trappan och jag vet inte hur han tog sig ner.

Jag kliver in i rummet. Ser dockor och barnvagnar överallt. Jag ska på utbildning. En utbildning i livskunskap. Lärare för denna tillställning var Tommy. Alltså samma Tommy som är min nya ryggdoktor. Det är lite oklart vad jag egentligen skulle lära mig. Blöjbytning och matlagning stod i varje fall på schemat.

Plötsligt kommer Darling också till utbildningen. Han har varit i Thailand och kommer hem med en ny fin skräddarsydd kostym till sin mamma. Vi bestämmer oss för att äta upp kostymen. Det känns som ett helt normalt beslut. Men Darling tappar aptiten när det visar sig att det bor en ödla i tyget....

---------------

Nattens dröm mina vänner. Fick även in ett avsnitt där jag var mjölkbonde.
Hur är det möjligt att röra ihop saker så mycket?
För övrigt är det fritt fram för drömtydning!

=)

Kommentarer

  • Petra säger:

    DOCKA:" leka med: är du gift, kan du bli gräl innan kvällen. Är du ogift får du höra talas om stridigheter i ett äktenskap.Du kan drabbas av ett lätt illamående.

    2008-04-23 | 10:52:13
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se
  • Karro säger:

    Haha jag skarattade mig fördärvad. Det låter som något jag skulle kunna drömma. Nu har du förlängt mitt liv. Jag propagerar för fler drömreferat i bloggar. hahahahahahaha

    2008-04-23 | 12:37:52

Kommentera inlägget här: