mellan vakna & somna

Nu är det gjort

Kategori: Diverse

Ja jag valde till slut.
Glasögon alltså.

Det blev... hmm, nu får jag tänka efter... nummer två i inlägget nedan. Viss övertalning och pepptalk från hon som sålde dem till mig. Så om tio dagar blir jag ett par tjusiga och blingiga glasögon rikare. Och en väldans massa tjugolappar fattigare.

Kvällens parmiddag var kalas. Ja, förutom att jag kanske behöver jobba lite på pardelen... =)
På menyn stod toast skagen till förrätt. Fylld fläskfilé, klyftpotatis, rödvinssås och sallad till huvudrätt. Vansinnigt god cheesecake till efterrätt. Behöver jag säga att jag är sjukt imponerad? Bästa måltiden på evigheter. Gott vin. Massa vuxenpoäng. Och en märklig, men bra, film -  "Hata Göteborg". Det tog ett tag innan man vande sig. I början satt jag mest och väntade på att den riktiga filmen skulle börja. Men när man väl kom in i den var den ju galen! På ett bra sätt.

Allt är mätt inför ikeabesöket.
Så nu blir det skönhetssömn.
Kan man ragga på ikea? Parmiddag som sagt...

Kommentarer

  • Petra säger:

    Hata Göteborg va konstig! Iof jhade jag mest problem med all sluddrig skånska, trots att jag tycker att jag blivit rätt grym på att förstå den där sydliga dialekten nu =)
    Klart du kan ragga på IKEA! Massa singlar som handlar till sina små bon. Lycka till!

    2007-09-15 | 06:36:07
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se

Kommentera inlägget här: