mellan vakna & somna

En resa i vården

Kategori: Diverse

Så där ja. Då var man tillbaka på jobbet. Ungefär fyra timmar senare.
Jag har varit en sväng i vården och vet lika mycket om varför jag har ont i foten nu som innan jag var iväg.

Gick ut friskt med ett besök på vårdcentralen där en läkare klämde, bände och drog i min fot. Hon trodde inte att något var brutet men tyckte ändå att jag skulle röntga den, för säkerhets skull. När jag läser remissen ser jag att hon skrivit fel fot, då började jag väl så smått ana åt vilket håll detta skulle gå.

Susar vidare till sjukhuset och letar mig genom oäääändligt långa korridorer till röntgenavdelningen. Där gick det förvånansvärt snabbt och lagom tills kyrkklockorna slog tolv var jag tillbaka på vårdcentralen med mina resultat i handen. Då hade läkaren gått på lunch, så de tog hand om mina papper och bad mig komma tillbaka vid ett då läkaren skulle vara mätt och belåten.

När klockan började närma sig halvtvå och jag tröttnat på att studera för korta byxben och dragvagnar ringde jag på hos kvinnorna bakom luckan. Eftersom de inte hade den blekaste aning om vad jag pratade om så skulle de kolla upp det samt prata med läkaren. Ungefär lagom tills jag haltat tillbaka till en stol kommer en av kvinnorna och meddelar att allt är som det ska och att jag därför kan gå hem...

Att inget är brutet kan jag gå med på, men att allt är som det ska är jag lite mer tveksam till... Borde jag inte kunna stödja på foten i så fall? Ska jag ha den högt? Ska jag vila? När kan jag börja träna? Ska jag gå på den eller inte?

Jag känner mig alltid förvånad och häpen efter att jag varit hos läkaren. Och det är väl kanske inte alltid i positiv anda...

Kommentarer

  • Petra säger:

    Men är det inte alltid såhär!? jag va ju iväg med mitt knä efter jag fått grymma problem med att det låser sig. Men jag fick meddelat att det visst var en inflammation. Ja jo tjena! Jag har problem även idag och det här var ju ett tag sen nu. Ska försöka få hjälp av en arbetskamrat som känner en som är spcielist på knän. Jag är helt säker på att det är minisken. Slutsats: man kan inte lita på läkarna! hade så ont i magen ett tag förut att jag trodde jag skulle dö. men det kunde ABSOLUT inte säga vad det var. Hur fan ska man själv veta? Jag är så jäkla trött på sjukvården som aldrig kan ge svar.

    2007-09-11 | 15:41:38
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se
  • jess säger:

    bara att vänja sig. jag vet fortfarande inte (efter snart tio år) vad som är fel på min rygg :S

    2007-09-12 | 05:52:55
    Bloggadress: http://fialin.blogg.se

Kommentera inlägget här: