mellan vakna & somna

Dagens språkliga utmaning

Kategori: Diverse

Jag har fått veta att det står fel på en av våra sidor på webben och ombetts ändra det. Problem ett ligger i att jag inte kan kontrollera om det verkligen är fel, på grund av problem två.

Sidan är på kinesiska.

Men, efter att ha fått ett papper med post där en vänlig själ använt överstrykningspenna och markerat vad som ska tas bort trodde jag att jag var ett steg närmare lösningen.

Jag kastas dock raskt tillbaka till problem två.
Sidan är på kinesiska.

Det gör att det inte riktigt ser ut som vanligt i publiceringsprogrammet. Det är mest en massa tomma kvadrater. Jag anar att en kvadrat är lika med ett kinesiskt tecken. Men jag vet inte och vågar inte ta bort någon kvadrat eftersom jag troligtvis inte kan plutta dit den igen.

Så nu är jag tillbaka på ruta ett, ja eller problem två då.

Yeah! =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: