mellan vakna & somna

Bröllop och släktforskning

Kategori: Diverse

Jag gjorde en mindre flykt till det västra delarna igår. Igen. Tvättade bilen, tittade på fotboll och tog det väldigt väldigt lugnt.

Jag gjorde även en djupdykning bland massor av gamla fotografier. Hittade mammas och pappas bröllopsfoton - himmel och pannkaka - tänk brun manchesterkostym anno 1976... Bilder kommer. Jag lyckades nämligen sno åt mig bilder på päronen i yngre format. Men även resten av familjen, det vill säga syster och jag, finns förevigade på fantastiska bilder från det ljuva 70 och 80-talet. Jag tror systern kommer jubla när jag lägger ut bilder på henne från väldigt längesen... eller? =)

Hittade även lite påbörjad släktforskning. Spännande!! Det gick i alla fall så pass lång bak som till mormors mors mor...tror jag. En flitig syster hade påbörjat en väldigt intressant efterforskning för sisådär 15 år sen...

Men. Det BÄSTA av allt.
Den absolut mest fantastiska otroliga nyheten.

Min syster ska gifta sig!!

Äntligen!!
Frieri på knä och allt. Det är ju så att man blir tårögd.
Hurra!!

Då blir liksom en förlust och med det respass ner i div 5 inte riktigt lika jobbig.
För nu jäklar blir det bröllop!

Kommentarer

  • Ann säger:

    OOOOO vad skojigt! Syskonens bröllop är ju så skoj så skoj!

    2007-09-10 | 10:19:04

Kommentera inlägget här: