mellan vakna & somna

The talk

Kategori: Diverse

Har haft ett bra samtal med The chef. Mycket bra till och med.
Jag håller inte med honom om allt, men jag kan ändå se att han har vissa poänger. Även om jag blir lite småsur när han säger att jag säger nej till för mycket... jag har ju för tusan precis lärt mig att säga nej.

Han försökte, återigen, ge mig en projektledarroll. Han ser det som en möjlighet att komma uppåt. Det är det kanske också, det är väl bara det att jag inte alls är sugen på att gå den vägen. Jag kanske inte alls vill att mitt liv ska utveckla sig till att jag har det mest komplexa jobbet och att det är det som gör mig nöjd. Jag kanske snarare blir mer nöjd om jag bara får vara kreativ. Eller vänta, vadå bara kreativ...

Eftersom The chef tycker att jag behöver se annorlunda på mina arbetsuppgifter (mellan raderna skulle man kunna tolka in att han egentligen inte alls tycker jag har för mycket att göra - men jag väljer att inte göra den tolkningen) så är förslaget att jag ska träffa en beteendeterapeut.

Så det är där vi står nu.
Jag ska definiera min roll, vem jag är och vad jag vill...
Det kan nog ta ett tag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: