mellan vakna & somna

Liten ordbok

Kategori: Diverse

Okej, efter förra inlägget känner jag att viss ordförklaring behövs.

Knusslig - precis som Jess är inne på handlar det om att man inte är så petig. Används för övrigt i det fantastiska barnprogrammet Alla vi barn i Bullerbyn. "Inget knussel..."

Kasedans - välanvänt ord för dans där man kasar runt. Alltså typ vals och annat som de allra flesta i mina föräldrars generation dansar. Jag är inget fan av kasedans, mest för att jag är riktigt usel på det...

Och just det. Den gamla flörten.
Där händer ingenting alls nu. Han är mest utbränd och det finns liksom inte plats för mig. Så jag skickar nåt sms då och då för att kolla läget, annars är det helt nerlagt.

Ännu en anledning till att jag behöver hitta en flört. Alla behöver en flört. Alltid.

Kommentarer

  • Petra säger:

    Aha, inte petig och styrdans var det tal om alltså. Tänk vad man lär sig. Jag "tröck" in det i "huvvä" nu så att jag kommer ihåg...=)

    2007-10-24 | 11:21:04
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se

Kommentera inlägget här: