mellan vakna & somna

Gräsrullning = träningsvärk

Kategori: Diverse

Idag var det arbetsdag.
Ja, jag slapp ju gå till det vanliga jobbet. Men istället åkte jag på ett träningspass som hette duga. Vår fotbollsplan skulle räddas så vi gjorde en insats. Skära planen, rulla gräs, gräva gräva gräva, dränering, laga mat... Jag kan säga check och check på att rulla ihop gräs och laga mat.

Om jag inte har träningsvärk imorn så är det någon ytterst märkligt som har hänt. Jag fick nämligen kramp när jag provade en jacka i eftermiddags.

Efter fyra timmars kroppsarbete kom föräldrarna på besök. En tur på stan och diverse hjälp med grejs här hemma. Skruva och sånt är ju inte min grej riktigt..

En snabb mellanlandning i soffan innan det blev väldans trevligt fotbollstitt, en snabb och trevlig inflyttningsfest, sprang på hon som snackat skit - för övrigt en lätt spännande och bisarr upplevelse där hon var ungefär 49 % mer full än jag och därmed även jättetrevlig... 

Nu är det sovdags.

Imorgon börjar nämligen inomhusträningen. 08.30. Det är det sjukaste på länge. Fast det som slår allt är att jag ska vara där då, utan att träna. Jag är sjukast.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: