mellan vakna & somna

Fascination

Kategori: Diverse

Det är mycket som fascinerar mig. Allra helst här där jag tillbringar åtta timmar och tio minuter av min vakna tid varje vardag.

Här finns många fina människor. Och minst lika många, eller snarare väldigt många fler, som jag inte alls förstår mig på. Det finns mycket annat som jag inte heller förstår mig på, förutom människorna. Men det kanske inte är meningen heller. Om jag förstod allt så skulle det kanske innebära att jag var på väg att bli som dem. Då är jag hellre oförstående.

Jag har tidigare funderat lite över det här med att göra karriär. Jag har kommit fram till att det inte är något som är direkt viktigt för mig just nu. Jag behöver inte tjäna ett ton pengar, jobba 70 timmar i veckan och ha ett fancy jobb för att trivas. Snarare tvärtom. Dock verkar många här där jag är se det som en självklarhet att jag som är ung ska vilja göra karriär. 

Måste man vilja det?
Vill du?

Kommentarer

  • jess säger:

    det beror på vad som krävs. krävs det att man inte har familj, ingen fritid, inget liv. så nej tack. men klart man vill göra karriär, ha ett roligt jobb och tjäna mkt pengar. men det ska vara lagom av bägge...:S

    2007-10-25 | 10:46:01
    Bloggadress: http://fialin.blogg.se
  • Karro säger:

    Säger nog samma. Jag gillar att jobba och känna framgång men framgång i privatlivet är viktigare och jag skulle välja det före arbetslivet any day. Tror det beror på att vi tillhör MeWe-generationen :)

    2007-10-25 | 10:55:10
  • Mallan säger:

    Jag har kommit på att jag inte heller vill göra karriär. Har hitat en massa andra saker som är viktigare. För sisådär 3-4 år sedan var karriär det enda som räknades i mitt liv men perspektivet har ändrat lite riktning och det är jag nöjd med! Jag är helt enkelt nöjd med livet, att det rullar på som det ska utan konstigheter. Är det nu man börjar bli tråkig!?

    2007-10-25 | 20:09:53

Kommentera inlägget här: