mellan vakna & somna

En himla massa lotter

Kategori: Diverse

Oj vad vi ska sälja lotter. Och förhoppningsvis ska föreningen få in galet mycket pengar.
Någon som vill köpa en lott för 200 kronor?
Det är tydligen 1 av 30 000 som blir miljonärer eller något sådant.

Sjukt bra odds...

Har jag sagt att det blir en stor gaaaala i Globen den 30 december då man ju tydligen, enligt försäljaren/människan från Folkspel, ändå inte har något annat att göra...

Jag är nästan alltid skeptisk till lotterier. Mest för att jag aldrig någonsin vinner. Jag är garanterat alltid skeptisk mot försäljare som kör alla möjliga gamla försäljningstrick som de tror att ingen hört förut. Jag förstår inte riktigt hur de kan tro det, men ändå.

Lotter ska säljas oavsett hur skeptisk jag är.

Föreningsliv är härligt - och i just denna meningen ingår väldigt mycket mindre ironi jämfört med allt som står innan i detta inlägg... =)

Kommentarer

  • Patrik säger:

    Tacka vetja bingolotterna i mitten av 90-talet. Och tänk hur få som spelar nu för tiden, när det ser ut som ett japanskt nöjesprogram. Jag trodde aldrig jag skulle sakna Loket.

    2007-10-10 | 02:27:21
    Bloggadress: http://pudding.blogg.se

Kommentera inlägget här: