mellan vakna & somna

Vinterdäcksångest

Kategori: Diverse

Jag måste få tummen loss. Vinterdäcken behöver läggas på snart. Helst INNAN den första snön kommer. Så att jag slipper vakna en morgon, se ett vitt täcke utanför fönstret och få ångesten från hvetet när jag inser att det bli gång eller buss till jobbet...

I vinterdäcksångesten ingår två problem.
- Jag har ingen som kan byta däck åt mig, alltså måste jag lämna bilen någonstans. Var? När?
- Vinterdäcken ligger på vinden. Detta är nog det som känns som det största problemet. Kan däcken skadas om jag kastar ner dem från balkongen?

Kommentarer

  • johanna säger:

    tjena! ja det e klart jag vill följa med på lördag! kram

    2007-11-01 | 12:15:02
  • jess säger:

    lämna in. finns såna som till och med förvarar däcken åt en under säsongen de inte sitter på...de e bra!!!

    2007-11-01 | 13:22:25
    Bloggadress: http://fialin.blogg.se
  • Sara säger:

    Inlämning blir det. Jag kan ju inte gärna byta dem själv. Det är verkligen en av mina stora fobier... däckbyte... hu! =) Och då får de nog allt se till att behålla sommardäcken där också. Ingen risk att jag känner för att bära upp dem till vinden.

    2007-11-01 | 14:36:49
    Bloggadress: http://sarasaras.blogg.se
  • Karro säger:

    Hade ni inte garagelektion när du läste körkortsteorin? Där lärde man sig att byta... skulle dock aldrig ge mig på det heller :) Tänk att ligga i 110 och med ett bang upptäcka att man inte spänt åt ordentligt.

    2007-11-01 | 15:03:05
  • Sara säger:

    Ungefär det där är källan till min fobi. Det i kombination med att domkraften pajjar och jag får bilen över mig under själva bytet...

    2007-11-01 | 15:39:40

Kommentera inlägget här: