mellan vakna & somna

CSN-rekord

Kategori: Diverse

Detta måste vara rekord. Till och med för CSN.

Igår damp det ner en räkning från CSN. Lite halvmärkligt eftersom man ju får ett ark med fyra någon gång i början av året. Den nya räkningen var identisk med den gamla, förutom en sak. Beloppet. Det skiljer 1 krona. 1 krona. Det måste ju kosta mer för dem att skicka ut en ny räkning än att ge mig en extra krona att betala tillbaka nästa år när de ändå ska ge mig en ny betalningplan.

Helt osannolikt.

Tydligen har jag råkat betala november månads belopp, 1556 kronor, i augusti. Och i augusti skulle jag egentligen betalt 1557. Så det får jag göra nu istället.

Fine om det hade rört sig om lite större belopp. Men 1 krona hade kanske kunnat vänta till nästa år, eller?

Eller så tror de att jag försöker blåsa dem. Så är inte fallet, jag är bara förvirrad...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: