mellan vakna & somna

Åhusparken

Kategori: Diverse

Jag minns när jag var sex år.
Lekis skulle göra utflykt till Åhusparken.
Jag fick för första gången vara i samma grupp som bästisen.
Vi fick aldrig vara i samma grupp annars. Hennes efternamn börjar på G och mitt på P. Indelningar skedde alltid efter bokstavsordning.

Men nu. Äntligen. Jag och bästisen och hennes mamma. Det kunde ju nästan inte blir bättre.
Kvällen före blir jag sjuk. Får 40 graders feber och kan inte följa med.
Jag var så ledsen. Helt förkrossad.

Nu händer det igen.
Roliga saker väntar bakom hörnet och vad händer då?
Jo, då går jag och blir sjuk.

Jag är visserligen inte förkrossad. Inte heller har jag gråtit floder.
Men det beror ju endast på att jag vet att jag kommer sätta mig på det där flygplanet om termometern så visar 41,7 grader...

Kommentarer

  • Petra säger:

    När man slappnar av omedvetet inför ledigheten kommer sjukdomarna. Det klickar alltid! Men vi hoppas på att du blir frisk nu. Massa vitlök ikväll! Krya!

    2007-11-19 | 17:26:12
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se

Kommentera inlägget här: