mellan vakna & somna

Vad är det för dag idag?

Kategori: Diverse

Är det en vanlig dag?
Nej det är ingen vanlig dag för det är min alldeles egna födelsedag.
Hurra. Hurra. Hurra.

Dagen började storstilat redan strax efter 6 när det ringde på dörren. Utanför stod bästaste M med paket och kaka med ljus i. Skoja att jag blev paff.

Mamma ringde strax efter sju och vid åttasnåret kom min kollega in sjungandes på "Med en enkel tulipan, på bemärkelsedan..." Och nyss kom ytterligare en kollega in och sa grattis och berättade vad hon gjorde för 24 år sen när hon var 24. Cool kvinna!

Imorgon blir det kalas. Jag måste baka en kaka. Ikväll. Skulle gjort det både i förrgår och igår, men feber satte stopp. Idag går jag på panodil, så då ska jag nog kunna baka lite.

Hipp Hurra för mig!
Nu är jag inte osannolikt ung längre utan bara väldigt ung (som min kollega sa)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: