mellan vakna & somna

Vårkänslor och bastukänslor

Kategori: Diverse

Det är vår idag också. Det är fantastiskt. Med solsken och fågelkvitter kommer pirr i magen och vårkänslor. Det är inte bara katter som blir kärlekskranka på vårkanten. Och om det är så, så är jag väl en katt då.

Mitt rum är en bastu. Hittills enda nackdelen. Detta rummet ligger på solsidan och redan nu, med ca 12 grader ute, är det kalasvarmt här inne. När det blir sommar kommer jag att vara tillagad. Kokt eller stekt, det är nog valfritt tror jag. Fast detta visste jag egentligen, jag lever bara i förnekelse. Om inte annat så borde jag ju anat ugglor i mossen när jag såg den gigantiska fläkten på hyllan...

Publicering av personaltidning på fredag. Inte helt omöjligt att det faktiskt blir den sämsta hittills i min karriär som redaktör här. Jag vet inte riktigt vad som hänt, jag vet att jag tappat kontrollen över den den här gången. Jag vet att min chef såg missnöjd ut. Jag vet att det inte är en lysande start på den fasta anställningen.

Men jag orkar faktiskt knappt bli stressad, arg eller irriterad över det.
Tack våren!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: