mellan vakna & somna

Dagens dilemma

Kategori: Diverse

Syrran har varit på anställningsintervju.
Det visade sig vara samma sorts jobb och till och med samma människor som stället hon jobbade på förut. Där hon vantrivdes. Lönen var i det närmaste absurd. Men. Hon vill ju ha ett jobb. Och det är ju alltid lättare att söka andra jobb när man redan har ett.

Så vad gör man då. Lider tills man hittat ett annat jobb. Eller tackar nej och fortsätter söka.

Jag hade noll bra råd att ge.
Fast jag tror det slutade med att jag la min röst på lidandet.

Hur skulle ni gjort, om ni var min syrra?

Bananas!

Kommentarer

  • Ellan säger:

    Nä då skulle jag ta nåt annat jobb så länge. Där risken att jag vantrivs är mindre.
    Kan ju va vad somhelst. Vet inte vilken bransch hon är i men det kan ju vara skönt att byta lite i väntan på nästa hopp i karriärsstegen, istället för att stå och stampa...

    2007-03-20 | 14:46:39

Kommentera inlägget här: