mellan vakna & somna

Avdelning, framåt, marsch

Kategori: Diverse

Hade en smått bisarr upplevelse vid sex-snåret imorse. Eller det är nästan en underdrift.

Klockan 06.08 stod jag tillsammans med en löjtnant på utsiktsplatsen och tittade ut över stan. Vi var inte där tillsammans och han undrade med största sannolikhet vad jag gjorde där, så dags. Jag anade vad han gjorde där eftersom jag kört förbi ett gäng värnpliktiga på väg upp.

Jag var där för att filma soluppgången, men eftersom jag varken hade kamera eller annat just då så såg jag nog lite halvskum ut. De värnpliktiga stirrade ut mig totalt när jag satt i bilen och käkade äpple i väntan på kamera och kollega.

Det blev väl kanske inte riktigt den förväntade soluppgångseffekten över stan. Plötsligt var det ju bara ljust, utan att solen gått upp. Normalt? Men vi filmade i varje fall själva klotet, blev rätt fräckt. I övrigt blev det mest grådisiga bilder...well. Vad gör man inte för konsten?

Mamma ringde nyss med bästa nyheten för dagen. Hon hade hittat 1500 kronor i ett kuvert hemma. Som är mina. Från min examen. Skoja att jag är bra på att spara. Två år har de legat där. Totalt bortglömda. Vad ska jag shoppa för dem då?

Kommentarer

  • Ellan säger:

    Kanske MQ:s sjukt snygga svarta vårjacka? Då har du bara 300 kronor kvar som du måste göra av med. Splendid.

    2007-03-30 | 16:13:42
  • Sara säger:

    Åh. Tack för tipset. Vårjacka ligger rätt högt upp på listan faktiskt. Så en tur till MQ får det nog allt bli nästa vecka =) Sen kan jag ju alltid köpa glass eller nåt för resten...

    2007-04-01 | 11:25:24
    Bloggadress: http://sarasaras.blogg.se

Kommentera inlägget här: