mellan vakna & somna

Udda barndomsminne

Kategori: Diverse

Det är oftast dofter som påminner mig om barndomen.
Nybakade kanelbullar är självklart en sådan doft.

Men nyss hittade jag en lite mer otippad. Nämligen doften (?) av tejp. Men inte vanligt tejp utan den här lite mer frostade varianten. Det är en speciell doft som i ett nafs för mig tillbaka till en korgstol vid ett litet vitt bord i mitt rum.

Jag gillar sådana minnen. Doftminnen.
Det finns ett till som jag inte riktigt kan specificera i ord. Men det påminner i alla fall mig om hur det luktade när jag sprang barfota mellan bästisens hus och mitt eget. Sommarlov, nyckelpigor och skrapsår på knäna.

Kommentarer

  • Petra säger:

    Asfaltslukt när det regnat på sommaren är en barndosmdoft man inte glömmer. Knallade hem härom kvällen då det duggade sådär lite bara och det var en härlig känsla som spred sig i kroppen, lite som frihet!
    Appråpå min velighet så kan jag tyvärr inte utveckla det på bloggen. Får ta det på msn, lite mera privat =)

    2007-06-18 | 14:55:29
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se
  • Sara säger:

    Tänka sig att jag anade att det skulle vara av lite mer privat karaktär =)

    2007-06-18 | 15:09:04
  • Petra säger:

    Hahaha! Japp =)

    2007-06-18 | 15:27:49
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se

Kommentera inlägget här: