mellan vakna & somna

Som ett brev på posten...

Kategori: Diverse

...kom min lön. Ja verkligen i ett brev. Så nu ska jag vandra till banken imorgon och sätta in mina pengar. Känns lite lagom gammaldags så. Men det spelar mindre roll, jag är mest bara glad att den är upphittad.

Idag lagade jag min första måltid i mitt nya liv. RIktigt riktigt gott blev det! Köket ser ut som ett slagfält och det var en pärs att handla. Men gott blev det och det är viktigast. Och att det var sjukt lätt att laga förstås. Jag är ju inte den som är den, så här kommer receptet:

Kycklingfilé med mexikanska smaker
4 port

500 gram kycklingfilé i bitar 
2 msk margarin 
 salt och peppar 
100 gram röd lök i stora bitar 
70 gram bladselleri (1 stjälk = 35 g) 
2 klyfta vitlök, pressade 
1 st avokado i bitar 
100 gram konserverad ananas i bitar 
2 tsk finrivet limeskal 
4 st tortillas 
4 msk sweet chilisås 

Instruktioner
Stek kycklingen i hälften av margarinet. Salta, peppra och lägg köttet åt sidan. Stek rödlök, selleri och vitlök. Avsluta med att röra i avokado, ananas, limeskal och kycklingen. Vik bröden så att de blir som gömmor. Fyll bröden med kycklingröran. Servera sweet chilisås till.


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: