mellan vakna & somna

Skifs, Lassgård och Kirschsteiger

Kategori: Diverse

Har precis kommit hem från 40-årsuppvaktning. Rackarns trevligt. Det kan nog nästan vara så att jag har landets roligaste kollegor.

Innan idag skulle jag - äntligen - få tummen loss och åka och kolla på bil. Men det var stängt. Det är tydligen det senaste. Sommarstängt på lördagar. Jag vet inte, men är det inte typ på lördagar som de flesta har tid, ork och lust att åka och kolla på bil?!

Nu är det Ernst på tv.
En märklig figur. Minst sagt.
Fast vi vill att han ska komma till jobbet. Anledningen är en blandning av ett stort renoveringsbehov och att en av kollegorna har en minst lika stor idoldyrkan för Ernst... Det är vid tillfällen när det pratas med beundran i rösten om Björn Skifs, Rolf Lassgård och Ernst Kirschsteiger som jag känner mig precis så yngst som jag är...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: