mellan vakna & somna

Sjung om studentens lyckliga dar

Kategori: Diverse

Igår gjorde jag årets tabbe och missberäkning.
Begav mig in till stan efter jobbet för att köpa studentpresent.
När jag närmar mig börjar jag fundera på om det kanske var en dålig idé att ta bilen. Jag var inte helt fel ute.

Helt plötsligt befinner jag mig någonstans mellan lövklädda flak, hemmabyggen, lastbilar och veteranåk. Mitt i studentkortegen med andra ord. Eller ja, jag var mest bara tvungen att stå still och släppa förbi alla ekipage. I love högerregel...

Väldigt oväntat känner jag plötsligt att jag nästan börjar gråta.
Jag vet inte om det beror på att jag blev nostalgisk över studenten eller blev frustrerad och solstingad i bilen...

Kommentarer

  • jess säger:

    se du kan också bli nostalgisk!! här uppe i sthlm är det över. inga mer studenter rapporterade de på tv iförrgårmorse då de sista tre skolorna gick ut...

    2007-06-15 | 06:26:09
    Bloggadress: http://fialin.blogg.se
  • Petra säger:

    Du är utmanad, kolla min blogg!

    2007-06-15 | 08:51:41
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se

Kommentera inlägget här: