mellan vakna & somna

Jag ska bli en sundare och friskare människa

Kategori: Diverse

...under semestern.
Kommer du ihåg den klassiska repliken? Från vilken film?

Okej. Jag jobbar nu på att motivera mig själv inför det nya livet som stundar på måndag. Vet inte riktigt hur det ska gå, men det ska gå. Min plan är väl kanske inte direkt att gå ner en massa i vikt. Snarare komma ur mitt havregrynsgrötträsk... Mitt BMI är 24,7 och innan jag läste det sista stycket i texten nedan undrade jag lite över om min självbild verkligen kunde vara så totalt snedvriden...


Det finns inga medicinska skäl för dig att minska i vikt. Om du ligger närmare 25 än 20 i BMI kanske du vill tappa ett par kilo för hälsans skull. Viktklubb kan hjälpa dig att gå ner på ett sunt sätt. Vi kan också hjälpa dig att behålla vikten och komma i bättre form.


PS. BMI (Body Mass Index) ska inte ses som ett exakt mått på eventuell övervikt. Om du exempelvis är mycket muskulös kan du få ett högre BMI.



Så då drar vi väl slutsatsen att jag är mycket muskulös?! =)

Kommentarer

  • Petra säger:

    Klart du har muskler, du tränar ju mycket. BMI är inget att lita på! Vi har också haft invägning nyligen och det är rätt intressant det där. Nu snackar alla om kolestrol och vikt på jobbet!

    2007-06-20 | 10:11:49
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se
  • Karro säger:

    Jag vet folk som inte är särskilt kraftiga som ändå ligger över det där midjemåttet för vad som är farligt för hjärtat (vet inte vad det ligger på). Jag drar slutsatsen att man inte ska lita för mycket på det där. Du tränar ju massor. Ät gott och må bra är mitt matmotto.

    2007-06-20 | 11:33:42
    Bloggadress: http://byggarekarro.blogg.se

Kommentera inlägget här: