mellan vakna & somna

Dagens i-landsproblem

Kategori: Diverse

För två veckor sedan köpte jag en ny fin fin mobiltelefon. Jag är hur nöjd som helst. Eller jag var i alla fall det fram tills igår. Då fungerar plötsligt inte laddaren. Batteriet var nere på rött. Någon panik greps jag visserligen inte av. Men jag blev rätt så förbaskad.

Så, idag ringer jag till butiken i Bromölla där jag köpte telefonen. Jag tänkte att eftersom de tillhör en kedja borde jag väl kunna ordna med bytet i min butik här. Well. Efter att killen i luren frågat om vi hade Euronics här och jag fått förklara för honom att hans butik tillhör Audio Video kände jag att det så mörkt ut.

Enda lösningen är att jag skickar laddaren till Bromölla och att de sedan skicka tillbaka en ny till mig. Vänta här nu, var i den här historien sa vi att effektivitet och kundservice fanns inblandat...

I och för sig. Vad i den här historien är egentligen intressant för någon annan än mig själv, och möjligen min pappa som är kusin med mupparna i butiken i Bromölla. Så, förutom att det var dagens i-landsproblem så var det inget, glöm det helt enkelt...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: