mellan vakna & somna

Vadå danska?

Kategori: Diverse

Stod på ICA och plockade nötter i godan ro när en dansk plötsligt stegar fram. Han håller en gurka i handen, säger ett par ord och tittar menande på gurkan. Jag fick ännu en gång bevisat för mig hur extremt dålig jag är på danska. Men till slut, efter att ha funderat bara precis åtta smulor för länge, så förstod jag vad han menade. Stoppade mig själv i sista sekund från att svara på engelska och skickade vidare honom till kassan.

Detta är baske mig nästan det mest exalterande som hänt i mitt liv idag. Har letat lite efter solen, städat en garderob, klippt en lugg, skrivit ut lite foton och lagat en middag. Och hur exalterande är det?! =)

Som tillägg till förra inlägget måste jag bara påpeka att jag alltså inte direkt kämpar för att vara någon annan eller spela något spel. Det ligger liksom inte riktigt i min natur. Jag kör på. Går det så går det. Det är väl mest bara den berömda osäkerheten och rädslan för att ropa ett litet litet hej lite lite för tidigt som har satt in. =)

Nu blir det nötter och allsång.
Och förresten. Vadå plocka bort Morden i Midsomer från tablån och ersätta med friidrott?! Skämmes!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: