mellan vakna & somna

I flipflop genom regnet

Kategori: Diverse

Vilken helg.

I fredags var jag lekledare och barnpassare till världens sötaste syskonbarn. Fick trösta J när hon nockade ett lejon på lekplatsen. Äta låtsasmat från F och jaga lillebror genom trädgården. Efter glassätande och långpromenad tog jag på ett par danseskor och cyklade på fest. Insåg att jag nog börjar bli gammal när de två ölen slog till med samma kraft som en hederlig häxblandning gjorde för en sisådär tio år sedan. Cyklade till stan och konstaterade att det bara fanns ett litet ställe öppet som ville servera oss en öl. Sölvesborg i ett nötskal. Sommar och helg, då har man stängt.

Var bakfull guide i lördags. Visade halva lister och hela centrum. Fick lov att på äkta pensionärsvis ta en tupplur för att orka med kvällens aktiviteter. En hejdundrans födelsedagsfest för L som redan kvällen före, när hon haft födelsedag i tre minuter, konstaterat att det nya 23de året lätt var det bästa hittills. Vin och öl och en taxi till faboulösa Östersjöfestivalen. Efter två sekunder hade vi tappat bort två. En minut senare var ytterligare en försvunnen. Men i övrigt var det rätt trevligt. Fantastiskt trevligt var det att träffa en gammal goding på torget. Bästaste E. Sedan en evig väntan på bussen.

Idag har jag varit sömnig lekassistent på stora tjejens barnkalas. Har sprungit i flipflop i regnet för att hyra film. Mamma grät efter tio minuter av Underbara Älskade. Hon säger att hon är i lipsillsåldern. Eller, egentligen är det jag som säger det. Pappa tjatade om högre volym och ville ha alldeles för många pauser. Allt var med andra ord precis som vanligt.

Imorgon ska jag visst vaxa bilen. Inte direkt på eget initiativ. Sedan bär det österut. Det är verkligen dags.

Kommentarer

  • Patrik säger:

    Även om det var kul att träffas igen, så är jag ganska glad att Östersjö bara är en gång om året. :)

    2007-07-24 | 23:39:29
    Bloggadress: http://pudding.blogg.se

Kommentera inlägget här: