mellan vakna & somna

Vilken bra start!

Kategori: Diverse

Ja himmel. Det blev ju en rätt bra start på det här året. Visserligen är jag dunderförkyld och visserligen är min bil nio mil fellokaliserad. MEN:

På grund av ovan nämnda fellokalisering åker jag nu buss till jobbet. Imorse blev jag en liten smula irriterad på prishöjningen, men busschauffören var minst lika irriterad så det gick jämt upp. I eftermiddags trodde busschauffören att "du har väl inte fyllt 19 än?". Jag trodde dock hon sa "du är väl inte under 19?", så jag svarade nej. Fast det hade jag kanske gjort ändå, för att spara in prishöjningen. Jag fick i varje fall åka på barnbiljett, det ska sägas att det har inte hänt på.....så många år att jag inte orkar räkna.

På väg mot mataffären glider jag in till sportaffären. Egentligen bara för att kolla rean och för att då få mer vatten på min kvarn. Jag har under de senaste massa åren verkligen spytt galla över den helvetes jäkla mellandagsrean då alla affärer plockar fram all skit i konstigaste storlekarna ur det dammiga lagret från 1992. Jag har alltså inte hittat något på den här rean sen -92, ungefär, mest bara varit irriterad på att det varit så sjukt mycket folk överallt. MEN:

Idag sprang jag på värsta jackan. Jag behövde verkligen en ny vinterjacka så det kunde ju inte bli bättre. Eller jo, lite bättre kunde det bli. Jackan kostade nämligen futtiga 300 spänniga spänn. Man kan väl säga att lika länge sen som det var jag fick åka buss på barnbiljett var det som jag hittade ett sådant här fynd på rean.

Att jag sen sov bort hela kvällen ska man kanske inte jubla över, skulle bara vila lite och vaknade två timmar senare. Hoppsan. Höll på att missa Grey's Anatomy. Oj oj. Då hade inte ens jackfyndet och barnbiljetten kunnat väga upp =)

Onsdag imorgon.
Kan det bli bättre?

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Jag har heller aldrig gillat rea. Hittar ändå bara en massa nya grejer jag vill ha =)Grey´s Anatomy kan man inte missa för allt i välden, men idag gjorde jag det då jag var hemma hos mamma och de har inte femman, ajdå! Så det blir att bänka sig framför tv:n när det är dags för repris på söndag.

    2007-01-02 | 22:26:47
  • lina säger:

    gotta love grey's!!!

    2007-01-03 | 15:33:55
    Bloggadress: http://linasblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här: