mellan vakna & somna

Kryss i taket

Kategori: Diverse

Äntligen en positiv nyhet i röd bil-frågan. Den startade imorse. Vilket betyder att jag oroat mig och funderat ut möjliga lösningar (ungefär 1000 sådana) helt i onödan. Vilken lycka jag kände. Klappade vänligt på bilen hela vägen till jobbet.

Bakgrundshistoria:
Min bil fick ju rutan krossad. Jag satte på plast. Då var antagligen bakluckan inte riktigt stängd. Vilket resulterade i att batteriet drogs ur. Fick hjälp att starta bilen då och igår blev jag igångknuffad två gånger. Därför fick jag köra omkring i en timme igår helt utan mål, för att försöka ladda batteriet. Jag behövde handla men tyckte det verkade dumt att ställa bilen på tomgång utanför Maxi och springa in och handla... Steg ett i förberedelserna för morgonens start var att parkera bilen i lutning och först i kön. Kan väl säga att det tog ett tag innan jag hittade en sån parkering.

Men hon startade. Min pärla.
Nu luktar det bränd plast här.
Min astma gillar inte bränd plast.
För övrigt skulle jag vilja drömma lite mindre om nätterna så att jag inte var så sjukt utmattad på morgonen...nån som har ett tips?

Gasmask på.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Sara, det heter kors i taket =)

    2007-01-18 | 22:26:30
  • Sara säger:

    Petra, det är nog en dialektal fråga.

    2007-01-19 | 08:21:37
    Bloggadress: http://sarasaras.blogg.se
  • Petra säger:

    Okej då! Jag ska sluta sullöa med butten nu och lägga den i skuffen =)

    2007-01-19 | 09:39:59
  • Petra säger:

    Sara- Jag menar inte att du menar att det ena eller det andra är rätt. Jag tyckte bara att detta var lite intressant. Jag tror att båda uttrycken finns, skulle mest vilja veta var de kommer ifrån...Intressant med ord och olika sätt att uttrycka sig, dialekter och sånt, det vet du att jag tycker.

    2007-01-19 | 15:02:10

Kommentera inlägget här: