mellan vakna & somna

Kan man stämma Folktandvården?

Kategori: Diverse

Förra veckan hade jag äntligen inspiration nog att både leta upp numret och sedan även ringa. Till tandläkaren. Folktandvården blev mitt val, eftersom jag inte har en aning om hur privattandläkarna är i den här staden. Glad i hågen över att jag äntligen skulle få en tandläkartid (konstig sak att vara glad över - men jag har skjutit upp det i fem evigheter, minst) presenterar jag mig och berättar att jag vill ha en tid för undersökning.
- Okej, har du varit här innan?
- Nej, jag har varit hos tandläkaren i Sölvesborg tidigare eftersom jag bott där.
- Mmm, nu är det så här att vi inte tar emot nya patienter för tillfället.
- Eh, nähe?!
- Nej, vi har så många tandläkare som är sjuka och jag kan inte svara på när patientstoppet upphör.
- Oookej, ja men då återkommer jag väl.

"Till oss är alla välkomna" står det på deras hemsida. Ja, välkommen kanske jag är men inte fanken får jag komma dit för det.

Jag ska stämma dem!

Kommentarer

  • Johanna S säger:

    Världen är liten då man upptäcker någon man känner i en kommentar i en blogg!!!!
    Har bott fyra år i Ängelholm & en av mina bästa polare är kompis med Cajsa, på den vägen är det...

    2007-01-29 | 15:36:38
    Bloggadress: http://blogg.aftonbladet.se/5863
  • jess säger:

    stäm dem! jag har övergivit folktandvården. man får vänta månader på en tid. sen när man väl kommer dit så säger de att allt är bra. kom tillbaka om två år. sen får man ont och då har man en spricka i tanden. som dom lyckades missa...eller skyller på att den inte var så stor så den kan man vänta med. förebyggande tandvård lr?

    2007-01-30 | 08:26:05
    Bloggadress: http://fialin.blogg.se

Kommentera inlägget här: