mellan vakna & somna

Tålamodsprövande samtal till doktorn

Kategori: Diverse

Tålamod ingick inte i mallen för mig när jag skapades. Jag har alltså knappt något tålamod överhuvudtaget. Men jag jobbar på det. Ofrivilligt jobbar jag på det varje dag tack vare (eller kanske på grund av) stället jag jobbar på.

Hursomhelst, skulle ringa till doktorn idag. För att slippa tappa tålamodet och bli förbannad när jag tränar. Jag vill få mina lungor kollade. Jag vill kunna andas utan att det gör ont.

Letar runt på landstingets webbplats och försöker hitta rätt att ringa till, hamnar fel en gång men kommer sedan till rätt datorröst. Det fungerade inte att ringa från telefonen på jobbet, det är inte tonval på den (vilka är oddsen för det) och om man gjorde som datorrösten sa och hängde kvar så skulle man bli kopplad. Jo just det. Upptaget blev det.

Men efter att ha bytt till mobilen och gjort en fem-sex försök med den kom jag till slut fram till "Knappa in ditt nummer så ringer vi upp dig..." Så om en timme och åtta minuter ska jag bli uppringd.

Tålamod.
Tålamod.
Inte bli irriterad på jobbiga datorrösten.
Tålamod.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: