mellan vakna & somna

Skotta, borsta, skrapa

Kategori: Diverse

Ja jo jag är ju väldigt glad att jag köpte den eminenta borsten/skrapan som även går att skotta med. Idag stod jag i snö upp till knäna, för en gångs skull ingen överdrift, och skottade fram hjulen på min bil. På ena sidan. På andra sidan var det i stort sett sommar, knappt en snöflinga.

Har jag helt missat att vägverket gjort tvärtom på prioriteringsordningen när det gäller skottning av vägar? De hade tydligen högsta beredskap igår, inför snöovädret. Jag vet inte om de sen missade att det faktiskt kom ett snöoväder eller om beredskapen kanske är som högst på Granstigen för de två familjer som bor där... Sure as hell så är det noll i beredskap på de vägar jag körde på. Bland annat då infartsleden till Karlskrona. I min värld är det en hyfsat viktig och stor väg.

Men det är ju i min värld det.

Kommentarer

  • Petra säger:

    Jag skrev ett reportage om hur snöröjningen fungerar i vår kommun, det var rätt intressant och mycket föll på plats. Bland annat har de all rätt att ploga in bilar för att frigöra vägutrymme, sjukt! Dessutom finns det prioriterade vägnät som skottas först. Kanske lika där nere?!

    2007-02-22 | 09:58:00
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se
  • Pernilla säger:

    Hajjå... Jag måste bara säga en sak: jag tror inte att kommunen inte skottar bara för att vara dum. Jag tror att man gör så himla gott man kan. Alla skottare kan inte vara på ett och samma ställe. Och man prioriterar vägar som hemtjänsten måste ta sig fram på. Det tycker jag är bra. Än är vi unga, än kan vi skotta.

    Hälsningar Pernilla som fick skotta fram sin bil idag. :)

    2007-02-22 | 14:04:28
  • Sara säger:

    Jag skottar gärna fram min bil. Men jag är inte jättesugen på att skotta hela infartsleden, fyra filer och jag vet inte hur lång. Misstänker att det kan ta ett tag om jag skulle göra det med skyffel...=) I Sölvesborg får hemtjänsten för övrigt åka bandvagn för att komma fram idag...

    2007-02-22 | 15:40:53
    Bloggadress: http://sarasaras.blogg.se

Kommentera inlägget här: