mellan vakna & somna

I drömmarnas värld

Kategori: Diverse

What a night.
Puh.

Fatta hur svårt det är att somna när man väl börjat lyssna på sin egen andning. Och när medicinen dessutom, på något obegripligt sätt, ser till att det blir något slags eko/fördröjning på andningen, då är det svårt att inte höra sig själv.

När man väl har kommit över den fasen och slumrat in så börjar ett hysteriskt drömmande. Till saken hör att varje gång jag kommer ihåg mina drömmar så är jag extremt trött på morgonen. I natt har jag varit i Köpenhamn och köpt presenter till mina syskonbarn, kläder till deras nallar skulle det bli. Handlade för 470 kronor och räknade då ut, helt logiskt, att det ju blir 450 kronor om man delar med två...

När jag shoppat färdigt går vi en sväng och plötsligt krasar alla mina tänder sönder. Jag hatar, verkligen hatar, tanddrömmar. Det är så fruktansvärt obehagligt. Plötsligt har man hela munnen full av tänder. Jag har hört att alla har sådana här drömma när de är runt 20 år gamla, räknas jag fortfarande till runt 20? Hur länge ska jag behöva ha dessa rackarns tanddrömmar?

Nu ska jag försöka överlista Swedbank och betala mina räkningar...

Kommentarer

  • Petra säger:

    Petra tyder dina drömmar; Att tappa tänder betyder att det kommer en positiv förändring, ju mer dramatisk tandtappning desto större förändring. Symboliken är hämtad från vår barndom då tappandet av mjölktänderna skedde samtidigt med att de allra flesta fick nya horisonter. Vi fick vara uppe längre, bytte skola och fick nya kompisar.

    2007-02-28 | 09:37:58
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.blogg.se

Kommentera inlägget här: