mellan vakna & somna

Godaste julen

Kategori: Diverse

Julafton.
Morgonpresenten är öppnad och stressen över att hinna få all mat klar ligger tät över köket. Jag försöker hålla mig undan och tilldelas då, som vanligt, uppgiften att duka. Enkelt kan tyckas. Men det var en kamp att få in tolv personer runt ett och samma bord utan att någon ska behöva sitta med ett ben i soffan eller med den stora klockan i nacken.

Nu ligger röda duken på. Tolv stolar står runt bordet. Det krävs viss smidighet för den som ska sitta innerst, så jag tänkte sätta mig så långt ut som möjligt...

Vi ser fram emot en riktigt härlig jul. Vi räknar kallt med att systersonen kommer bli livrädd för tomten. Vi kommer med största sannolikhet att sitta som påsar, mätta som ägg. Men det är ju så det ska vara.

Jag önskar er alla en riktigt god jul!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: