mellan vakna & somna

Pirret är tillbaka

Kategori: Diverse

På väg till jobbet idag såg jag
1 hund som vägrade gå. Matte drog och drog och droooog i kopplet. Vovven vägrade.
1 minibuss där dörren öppnade sig i rondellen, en arm kom ut och tog i för kung och fosterland för att stänga den.
1 man med en öl i handen. Klockan var då 08.07.

Rätt underhållande fem minuter faktiskt.

Det var längesen jag skrev något om pirret i magen. Det beror på att vi just nu tar det väldigt lugnt. Källan till pirret i magen har nämligen en extremt jobbig period just nu. Så det blir mest telefonprat och ett och annat sms. Igår var dock pirret i magen tillbaka. En timmes prat i telefonen kändes som vanligt som tio minuter.

Wonderful.

Men jag måste ha tålamod. Ta det lugnt och inte ge upp eller tröttna. Jag tror att just det här pirret kan vara värt att vänta på. Så det får ta den tid det tar. Fast jag vill förstås att allt ska bli bra nu. Nu!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: