mellan vakna & somna

Jag behöver ett ovanligt efternamn för att lyckas

Kategori: Diverse

Jag har en teori. Jag vet inte om den håller hela vägen, men jag är tämligen säker på att den håller halva vägen.

 

För att bli känd måste man ha ett ovanligt efternamn.

 

Vad tror ni om det?

Det finns så klart olika definitioner på vad som räknas till ovanligt efternamn. Men jag tror nog att vi alla kan enas om att Persson, Svensson och Andersson räknas bort. Klüft, Läckberg och Winnerbäck däremot, det är väl ändå ovanligt så det räcker till.

 

Anledningen till att jag inte tror teorin håller hela vägen stavas Chrstian Olsson, Anders Svensson och... oj, jag kommer verkligen inte på fler.

 

Så, min plan är därför att gifta mig med källan till pirret i magen. Då får jag ett så ovanligt efternamn att jag nog förmodligen inte ens behöver skriva någon bok för att bli känd författare. Enligt teorin alltså.

Kommentarer

  • jess säger:

    låter som en fullständigt lyyyysande idé sara. wips så blir du känd. ska du gifta dig med schulman eller? då funkar det nog. tror jag.
    jag ska inte gifta bort mitt namn, det är hyfsat ovanligt. jag är den enda iaf. inte blir jag känd för det. :(
    nu ska jag sända min sista sändning, sen är det heeeelg! ta hand om petra och se till att hon får hångla :P massa kramar

    2007-08-03 | 17:51:22
    Bloggadress: http://fialin.blogg.se
  • Agent Anka säger:

    Calle Shulman är väl singel iaf? =)

    2007-08-03 | 18:46:11
    Bloggadress: http://agentankas.blogg.se
  • Patrik säger:

    Alltså. Jag tycker ditt inlägg är tillräckligt independent för att inte räknas som ripoff. Dessutom förstår jag att Sara Persson är ett journalistnamn som kan ge upphov till frustration minst lika mycket som Patrik Lundberg. Haha.

    2007-08-08 | 23:54:46
    Bloggadress: http://pudding.blogg.se
  • Patrik säger:

    Men jag måste tillägga att man inte kan applicera detta på idrottsmän/kvinnor, för det är ingen som kan hoppa 18 meter i tresteg bara tack vare sitt namn. :)

    2007-08-08 | 23:58:04
    Bloggadress: http://pudding.blogg.se
  • Sara säger:

    Puh. Jag kan andas ut. Det var ju trots allt en helt omedveten ripoff.
    Visst kan man inte hoppa 18 meter i tresteg bara för att man heter Humelihubug i efternamn. Fast frågan är ju, kan man verkligen skriva texter, artiklar och böcker, bara för att man heter Humelihubug? Krävs det inte viss talang?
    Jag säger visst emot teorin här nu. Inte bra. =)

    2007-08-09 | 11:23:40
    Bloggadress: http://sarasaras.blogg.se

Kommentera inlägget här: