mellan vakna & somna

Det kan nog inte bli Ikea

Kategori: Diverse

Undersöker sängköpsmöjligheterna. Det viktigaste just nu är att sängen levereras in i mitt sovrum. Spanar lite på Ikeas hemsida, men efter att ha läst om hemkörning på deras sida måste jag nog köpa sängen någon annanstans:


Hemkörning
Du kommer förväntas hjälpa till med att lyfta in dina paket när vi levererar. Om du inte har möjlighet att själv hjälpa till att bära kontakta IKEA:s personal.


Förväntas hjälpa till. Well. Hur mycket till hjälp är jag för det första? Och för det andra, vad är giltigt skäl för att man inte ska ha möjlighet att hjälpa till? Svaghet? Ryggont? Lathet? Och hur löser de det då? Får en extra människa åka med och vara stand-in för mig?

Nej, frågorna är för många. Jag måste köpa sängen i någon annan affär. Utan att behöva bli milionär först.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: