mellan vakna & somna

Funderingar

Kategori: Diverse

Stabil är inte ett ord som passar ihop med mig just nu. Men jag försöker ändå hålla ihop det hela rätt bra. Framgången i det varierar från dag till dag...

Det fanns en tid när jag såg till så att jag alltid verkade stabil. Tack vare den bäste, som jag saknar ofantligt mycket just nu, så har jag slutat med det.

Det innebär bland annat att man kan bli totalt vansinnig för att man missar en passning. Inte så mycket för att passningen inte gick fram, utan snarare för att det blev något slags misslyckande.

Men på något vis tycker jag nog ändå att det är värt det. Jag är fullt medveten om att andra, exempelvis de i laget, inte tycker det. Fast å andra sidan så kände de mig inte innan. De kände inte mig när jag inte orkade hålla upp den berömda goda minen längre.

Det är kanske det som är lite jobbigt också. Att de inte var där då. Men jag skulle å andra sidan inte vilja ändra på något heller. De som var där då var där då. De som är här nu är här nu. Jag önskar väl bara att de som var där då kunde vara här nu. Också.

Man kanske inte borde ventilera sånt här på bloggen. Eller så är det precis det man borde.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: