mellan vakna & somna

Jag hade visst fest...

Kategori: Diverse

så var det måndag igen. i ett nafs var helgen slut. i lördags åkte vi till ikea. var där i flera timmar. härligt att inte stressa igenom á la "nu tar vi bara det vi ska ha och sen går vi"...

fyllde volvon till bristningsgränsen. hysteriskt kul. min stackars blomma fick vackert lämna ett par blad utanför bilen som fladdrade friskt hela vägen hem. väl hemma lagade vi mat och monterade ihop byrå och drack öl. det tog låååång tid. tre timmar. ikeabyrå med sex lådor. ganska många skruvar och plugg och jag vet inte allt. men rackarns vad fint det blev.

tjugo i åtta var vi klara. klockan åtta ramlade de första festliga pojkarna in. jag skulle tydligen ha fest. blev en hejdundrans fest. när sverige vunnit matchen ramlade ytterligare några in. och sedan ytterligare några. jag var glad. det var trevligt. grannarna tyckte inte att det var lika trevligt. och sur tant i lägenheten bredvid var bara sur och inte alls glad. varför är det så svårt att gå och ringa på och be folk dämpa sig om man störs?? mycket irriterande. istället stack hon ut huvudet när vi skulle gå och sa nåt spydigt. jag är inte den som är den. om någon ber mig sänka så sänker jag. bah.

seg söndag igår. monterade fler ikeamöbler. puh.
men nu är det fint både i hallen och i badrummet. jag är mycket nöjd. mycket.

ciao

Kommentarer


Kommentera inlägget här: