mellan vakna & somna

Denna organisation...

Kategori: Diverse

Oj, vilken märklig och ineffektiv organisation jag jobbar i. Helt osannolikt. Jag frågar en person; Är det säkert att du inte vill skriva texten själv? Och får till svar; Nej, det är bättre att du gör det.

Sagt och gjort.

Jag skrev texten och skickade den till personen för godkännande. Tji fick jag. Nu ringde personen och berättade att han hade gjort en hel del ändringar, ja i princip skrivit om hela texten. Det var ju sååå mycket mer information som skulle in. Så nu sätter han sitt namn under texten i stället. Det gör inte mig något. Men, varför skulle jag skriva den från första början? Jag har lite annat att pyssla med än att sitta och skriva texter som jag sedan trycker delete på. Puh!

Så sett var det mycket bättre när man jobbade på tidning och bara publicerade texten innan intervjupersonen hade en enda chans att säga sitt. he.

Nåja. Dagens avreagering.
Igår jobbade jag tolv timmar. Det är några för mycket. Mitt huvud känns som en gigantisk melon.

Ciao

Kommentarer

  • Petra säger:

    Det är inte lätt att jobba alltid. Vi hade ett möte idag på jobbet som gjorde att jag exploderade på vägen hem. Läs mer i min blogg...

    2006-09-13 | 21:35:22
    Bloggadress: http://petrisen.blogg.se

Kommentera inlägget här: