mellan vakna & somna

Oj vad det svänger

Kategori: Diverse

Ja och då inte som Oj vad det svänger - vilken bra låt.
Utan snarare, oj vad det svänger i humöret och när det kommer till vad jag känner för mitt jobb...

För bara ett litet litet tag sedan påstod jag att jag verkligen trivs hur bra som helst på jobbet. Men gör jag verkligen det? Jag har den senaste veckan börjat tvivla. Nu har jag dessutom blivit tilldelad - inte tillfrågad - ett projekt som gör att jag knappt kommer att ha tid med det jag gillar. För varje dag känner jag hur kreativiteten och inspirationen falnar. Har precis fått förlängt till årskiftet. Hurra. Kanske.

Har i vilket fall bestämt mig för att jag måste ju känna efter på riktigt, så att det inte bara är en övergående fas just nu.
Jag har hittat en utbildning jag vill gå. Men hur sjutton ska man kunna överleva på 7000 i månaden? Då måste jag nog jobba extra också, och det har man inte direkt tid med på den utbildningen...

Vad hände egentligen? När slutade jag trivas?
Just nu känns det mest som att jag jonglerar och är ganska usel på det och tappar alla bollarna i huvudet hela tiden...det är ju kanske inte världens bästa känsla.

Uppryckning!

Kommentarer

  • Petra säger:

    Jag har också varit i en sån där svacka, hamnade i den när jag var mellan Baluba och Avesta tidningen igen. Funderade på var jag trivdes bäst, kom på att jag gillade båda. Jag tvivlar just nu varje dag på vad jag egetligen vill göra, skulle oxå vilja plugga igen men vem har råd med det ja?! Hlet sjukt hur vi kunde leva på så lite =) Hoppas tanken ordnar sig!

    2006-10-24 | 17:59:45
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se
  • jess säger:

    man lever efter sina inkomster...glöm inte det. jag tror man klarar det. inte för att jag vill det. men men.

    ang beslutsångest kan den kanske komma samtidigt som regnet, rusket och mörkret? brukar ju kunna bli en svacka när det blir så... tyvärr. jag måste gå på uppåttjack i år, för jag tycker det är mysigt... sjukt. massa kramar och hoppas att du kommer på vad som är bäst!

    2006-10-24 | 21:25:57
  • Karro säger:

    Flytta till Malmö vettja! Här finns massa jobb... Tror jag :) Kram

    2006-10-25 | 17:54:59
  • Petra säger:

    Aha...du har också hakat på omstylingen av din blogg. Tänk vad det spider sig snabbt =)

    2006-10-30 | 12:39:55
  • lina säger:

    eller varför inte flytta till stockholm? :)
    va e de för utbildning du e sugen på?
    ja vet hur de e att va förvirrad, välkommen uin i virrighetensvärld. vi kan göra sällskap :)
    kramar

    2006-10-31 | 10:48:57

Kommentera inlägget här: