mellan vakna & somna

Månproblem

Kategori: Diverse

Alltså jag har ett problem. Jag kom precis på en frågeställning som jag inte riktigt vet hur jag ska få svar på. Så jag sätter mitt hopp till bloggläsarna...hmm.
Okej. De som åkte till månen och knatade omkring där hur gjorde de sina toalettbestyr? Har de nån slags lucka i rymddräkten - som på pyjamasar för bebisar - eller hur sjutton funkar det?

Jag kan verkligen bli knäpp av att börja fundera på sånt här. Speciellt när det är en sån här fråga som jag verkligen aldrig tänkt på förut.

Alltså, hur gör astronauter för att gå på toaletten när de är ute och far??

Kommentarer

  • jess säger:

    hahahahahahaaaa!! en rolig fundering. men jag tror. att dom kanske inte var ute på själva månen så länge att dom blev kissnödiga. och i rymdfärjan har dom ju ngn slags grej så att man inte flyger omkring. och då kan man gå på toa. eller?

    2006-10-20 | 08:25:26
    Bloggadress: http://fialin.blogg.se
  • Sara p säger:

    =) Så tänkte jag också först. Fast sen tänkte jag att har man väl åkt till månen så kanske man vill knata omkring där ett litet tag i varje fall. Och så kanske man blir nervös och lite uppspelt, och då brukar man bli kissnödig...=) Men då kanske de kunde studsa tillbaka till rymdfärjan. Fast om man gå på toa i rymdfärjan vart tar det vägen då? Är regn egentligen regn? haha, ja man kan vända och vrida på detta i all evighet!

    2006-10-20 | 08:43:03
  • jess säger:

    dessutom...tar det flera minuter att få av sig rymddräkten, även idag! + att man måste vara fler för att få av sig den. sjukt. varför vill man bli astronaut egentligen??? oooooch jag tror inte att luften räckte så länge, eller? skicka frågan till våga fråga på rix fm vet ja! kram

    2006-10-20 | 10:55:53
  • Petra säger:

    Ja bra idé att skicka frågan jess! TRO DET ELLER EJ MEN JAG HAR OCKSÅ FUNDERAT PÅ DETTA!Oj caps...har de inte nån slags påse på magen där allt kommer ut lixom, sen får de byta påsen eftersom? Eh, jag vet inte....

    2006-10-20 | 12:45:17
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se
  • Sara p säger:

    Fast då är man tillbaka till frågan vart gör de av påsarna sen då? Finns det nån obehaglig tunna i rymdfarkosten eller, ännu värre, slängs de där påsarna bara helt fritt ut i rymden. Hua. Jag har skickat frågan till Våga fråga nu. Håll utkik! =)

    2006-10-20 | 13:00:29
  • lina säger:

    vetdu, ja tror ja sett nan dokumentar om de dar..men kommer inte riktigt ihag. har for mig att dom lixom har nan behallare i rymdfarjan. men usch va ackligt egentligen...

    2006-10-20 | 15:28:09

Kommentera inlägget här: